Sunday 18 November 2012

Terkejut dengan beruk

Wah...lama sungguh bercuti sampaikan takde masa nak jengok blog.
Arini bukan nak citer pasal kat mana lokasi percutian yang dipilih..
jeng jeng..cerita tu next entrylah aku citer ek..

Arini nak story pasal badi.
Betollah rupanya badi ni bahaya jugak ek.
Dulu sebelum kena xpercaya sangatlah.Bajet moden katakan.
Bila dah terkena baru tahu...

Citernya seminggu sebelum pegi holiday aku balik kejap umah mertua.
So, petang tu konon ambik angin pergilah jejalan umah jiran hubby.
Disebabkan jiran dia ni sgt sukakan binatang maka banyaklah binatang kat rumah dia.
Semua adalah, ayam serama, burung ntah nama apelah xtahu sebab byk sgt n yang sekor ni namanya kera ker beruk ker xpasti...

macam ni lah rupenye..

Tuan dia panggil bunga. Nak kata comel macam bunga takdelah sangatkan dah namanye pun binatang..hehe
Mula2 elok jer dia main dgn Qaseh pastu tetiba bila tuan die kluar terus dia terkam my baby..huhu..
terus nangisla sebab terkejut...ha...inilah namanya terkejut beruk..

Ingatkan takde pape..tapi lepas pada kejadian tu bermulalah episod nangis selok ore tua2 kato.
Xda lagi istilah tidur nyenyak untuk aku lepastu..
Sampai 4 hari jugaklah macam tu, tgh syok tido tetiba nangis tanpa dapat dipujuk lagi..
Xtahu nak buat apa, aku bagitahulah kat akak aku cerita kena terkam ngan beruk tu,
terus dia suruh pegi rumah sorang pakcik tua kat hujung kampung aku.
katanya pakcik tu boleh ubat budak terkena badi ni. Sebab dah letih anak meragam so bedesupp pergi...

Sampai sana pakcik tu suruh duduk berlunjur hulurkan kaki sambil riba Qaseh n then dia bacakan ayat quran sambil kebas badan qaseh dengan daun ubi kayu..
Alhamdulillah malam tu sampailah sekarang dah ok. tidur je sampai pagi...
Harap2 sampai bila-bilalah tidur dia tidak diganggu lagi...Aminnn.
Lepas ni dah tak nak dekat dengan makhluk2 yang ade badi ni..Dah serik...





No comments: