Tuesday 24 July 2012

Edisi sayu..terharu..

Semalam ondaway aku balik kerja, singgah kejap kat mini mart. 
sedang kalut2 aku dengan qaseh..
biasala diapun sibuk nk shoping..


kalau macam ni kan senang...hehe..tapi aku xpernah try buat mcm ni...
mcm kejam je kan.


xpun cenggini...boleh???? 

.
.
.

achaner tu??????
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


jeng..jeng...lagi kejam kan??


tapi bukan pasal ni yang buat aku tacing semacam.

tapi disebalik rak-rak barang tu..
 aku nampak jiran aku sedang memilih bedak bayi.
muka pun dh macam komfius
nak tegur pun takut die terkejut..jadi aku tgk je..

aku tacing sebab.........

bini dia baru je meninggal.
Sekarang dia yang jaga sesorang baby tu.
Malam2 aku dengar baby tu nanges
Sebelum emaknye meninggal tak pernah plak cenggitu.

Agaknye budak tu nak menyusu badan kot..
tetiba ter emo kerana terpikir macam manala kalau bnda ini trjadi dekat aku...
apa nasib qaseh..suami..bolehkah mereka berdua hidup tanpa aku..hukhukk...(bajetla kan)..
Lagi2 semua perkara tentang anak, aku yg urus..susu, diapers nk bli brand ape,saiz brape...semualah. 
Bukan hubby xambik tahu tapi aku memang xpernah suruh.

perlukah aku emo sebenarnye??


Memang ajal maut ditangan Tuhan kan..
selepas daripada tu semua urusan anak aku dah mula bagi hubby uruskan...
aku takut apa yang terjadi kepada jiran aku terjadi kepada usben..minta dijauhkan..tapi aku sekadar bersedia dengan apa jua yang akan berlaku kerana sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya..

 Aku juga selalu berdoa pada yang Maha Esa supaya dipanjangkan umur..
Kalau nak ambik nyawa aku..ambiklah nt anak2 (coming soon) dh besar dan pandai berdikari..tapi kita bukannye boleh menyekat2 kuasaNya kan....Tapi kita sebagai hambanya diberi peluang untuk berdoa meminta apa saja....

Marilah kita sama-sama berdoa semoga Allah panjangkan umur kita....
Agar kita lebih beriman kepadanya..amin...









3 comments:

cikji said...

ohmaigoddd teq ado blogggg,update2 la skmo,baru sedap berblogginggg.

qasehuteq said...

hehe.baru jah nik.tetiba sero puas dk opis.time xdk kijo blehla.buke mace nik pro dh.hehe.tgk member pn xsapa 10 lagi.hehe

myhuonglequyen said...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.