Wednesday, 28 August 2013

Hijrah Qaseh

Salam 21 syawal..
Sekejap je masa berlalu kan.
Rasa macam baru je salam mintak ampun ngn suami di pagi raya.
Sedar xsedar dh nk habis bukan Syawal.
Kena mintak ampun lagi ni...haha

Dah lama xstori mori pasal anak dara.
Anak dara dah berhijrah.
Mungkin ambik berkat bulan Syawal.
Kalau Che Ta berhijab di bulan Ramadhan, 
anak dara i berhijab di bulan Syawal...
Nak cantas Che Ta ni...



Kali pertama Qaseh pakai tudung sampai balik rumah.

Masa ni jamuan raya kat ofis.
Tak sangka dia boleh bertahan.
Kalau dulu boleh bilang 1,2,3 xsampai 10 dah tarik.


Ni mesti kes tudung berlayer2 ni.
Sebab tu bertahan.
Dulu tudung biase je aku bli.
Memilih rupa nak pakai yang berlayer2.
Dengkila tu ibu pakai berlayer-layer dia pun nak jugak kan...


Qaseh dengan Baba.


MyBFF with Qaseh | me with Alya


"Semangatnya buat peace, tak boleh jadi ni.."


"Yes...berjaya menyelit.."

Kadang2 tu xkena gaya.

Pakai skirt pendek pn nk pakai tdg jgk.
Kalau xbagi xnk keluar rumah.
Last2 terpaksala tukar baju yg sesuweii..
Macam2 pesen la...
Tak tahula berapa lama.
Mintak2lah sampai bila2.

Yang paling xboleh blah sekarang selalu cakap awak saya dengan aku.

Dah macam bestfriend pn ade.
Aku agak dia tiru dialog aku ngn hubby.
Kami kdg2 mmg ber "awak" "saya" kalau cakap dpn org.
Nak ber "sayang" ber "b" takut org nk termuntah kan.

Contoh pagi2 masa nak naik kereta:


Qaseh:"awak mana slipar saya?slipar saya dok mana awk?saya pinjam slipar awk dulu deh?


Haha....sellakk ibu dengar..

Moga awak ISTIQAMAH yer...

5 comments:

embun suchi said...

alhamdulillah... semoga qaseh jadi anak dara yang berjurus ye.
jangak budak2 jaman loni. sekaki ngan mak2 pakai tudung layer2. kaloh ciksu, pakai bawal jah.

qasehuteq said...

Ciksu xpo.bawal2 pn adijuma.ko guaner

NinaAz said...

Alololo. Homey222. Berhijab doh dia ♥

qasehuteq said...

Stakat hari ni la.hehe
Kak na sihat dh.lamanya morning sickness..
Tahniah k.na.

eila abdullah said...

omeyynyo anok2 dara sapo ni...