Wednesday, 18 March 2015

Aqiqah Qasyah Aryan

Aqiqah ialah penyembelihan haiwan ternakan yang dilakukan untuk anak yang baru lahir sebagai tanda bersyukur kepada Allah. 

Perkataan aqiqah dari kata al-Iqqah bererti rambut makhluk yang baru dilahirkan, baik manusia atau binatang. 
Aqiqah afdhal dilakukan dalam tempoh seminggu selepas kelahiran. 

Qasyah telah selamat di aqiqahkan pada 11 Mac 2015.
 (eh, macam selamat dinikahkan plop) 
Tapi majlis aqiqah tu buat hari Jumaat 13 Mac 2015. 
Sembelih awal sebab kambing tu nak perap. 
Kambing aqiqah kami buat kambing golek sebab terniat macam tu masa mengandung dulu.
 Ingat tak entri mengidam kambing golek dulu. 
Masa ni lah aku terniat. 
So untuk tunaikan niat tersebut maka tergoleklah kambing ini.

Teruja sangat makan kambing sampai gambar pun lupa nak snap.
Masa ni kambing dah tumbang.

Selesai majlis akikah.
Rasa lega sangat.
Lepas semua.
Semoga Qasyah membesar dengan sihat sentiasa.
Baba xsabar nak bawak adik g main bola.
Nanti ibu boleh rilek di rumah..yahuuu...


2 comments:

mok cik lahh said...

yummyyy...yummm.....

eila abdullah said...

sdap weii.